کوهنوردی

این وبلاگ درمورد کوهنوردان کنگاور است

کوهنوردی

این وبلاگ درمورد کوهنوردان کنگاور است

گزارش صعود به قله دماوند

يكشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۱ ق.ظ

سرپرست :مجتبی فیاض بخش


تاریخ اجرا:13و14 مرداد 1390


نفرات شرکت کننده از گروه آناهیتا:آقایان سعید ابراهیم زاد،کامیار رستم آبادی،مجتبی فیاض بخش،رامین صالحی ،محمد رضا  حیدری ،آرش پور جوان ،امیر انصاری و خانم ها سعیدی و افشار

نفر شرکت کننده از گروه هلال احمر:آقای وحید مجیدی





با اعلام برنامه داخل دفتر گروه و ثبت نام علاقمندان راهی دماوند شدیم.طبق قرار، حرکت ما ساعت 4 صبح روز پنج شنبه 13 مرداد از میدان اصلی شهرستان کنگاور آغاز شد.ما بوسیله 3 دستگاه ماشین شخصی راهی همدان و از آنجا ساوه میشویم ، پس از عبور از شهر ساوه و رسیدن به تهران خود را از اتوبان آزادگان به ابتدای جاده دماوند میرسانیم.پس از رسیدن به امام زاده هاشم و خوردن صبحانه در این مکان ،به سمت پلور به راه میافتیم.در شهر پلور اقلام مورد نیاز خود را خریداری میکنیم.از پلور خود را به ابتدای جاده خاکی گوسفند سرا رسانده و این جاده خاکی که از چند هفته قبل بدتر شده بود را طی میکنیم، حوالی ساعت 12 به گوسفند سرا میرسیم.پس از صرف ناهار و تعویض لباسها به سمت بارگاه سوم حرکت میکنیم.در طول مسیر با گروه های مختلفی که از شهر های دیگر برای صعود آمده بودند برخورد کردیم.







پس از پشت سر گذاشتن رودخانه اول و دوم و دوشاخه سنگ به بارگاه سوم در ارتفاع ۴۲۰۰ متری میرسیم.بارگاه بسیار شلوغ و مملو از کوهنوردان دیگر میباشد.اطراف بارگاه هم با رنگ آمیزی چادرهای بر پا شده منظره زیبایی به وجود آورده است.به دلیل نا هماهنگی های پیش آمده و نبودن جا و اتاق مجبور شدیم شب را در نمازخانه بمانیم.پس از خوردن چای و میوه و کمی استراحت تدارکات شام را می چینیم.تیمی داخل پناه گاه،با نواختن ساز و خواندن آواز انرژی خاصی به دیگران میدهند. در پناهگاه دوستان صحنه ای را میبینیم.بنا به تصمیم سرپرست ساعت بیدار باش ساعت 5 صبح اعلام میشود.پس از خوردن شام و خلوت شدن پناهگاه بخواب میرویم.ساعتی از خوابمان نویگذرد که با سرو صدای نفراتی که ساعت 2 را برای صعود انتخاب کرده بودند بیدار میشویم.به هر ترتیب ساعت 5:30 بیدار میشویم و پس از خوردن صبحانه ،در ساعت 7 صبح به سمت قله حرکت میکنیم.



 

 

 


در طول مسیر با نفرات زیادی که بدون صعود قله راه بازگشت را در پیش گفته بودند را برخورد میکنیم.مسیر را با چند استراحت کوتاه ادامه میدهیم.در مسیر با توضیحات لازم و معرفی مناطقی چون کافر دره،آبشار یخی،سنگ پستان و... پیشکسوتان به سمت قله پیش میرویم.





به ابتدای تپه گوگردی ها میرسم .مسیر قله خیلی شلوغ میباشد.





تا قله فاصله ای نیست.همه نفرات سرحال و خوب هستند.قدمهای آخر را تا قله استوارتر برمیداریم و قله... قله دماوند بام ایران.همه نفرات از اینکه به قله رسیدهاند خوشحالند.









پس از رسیدن به قله و دادن یک دقیقه سکوت به یاد هم نوردان از دست داده و کمی استراحت و گرفتن چند عکس یادگاری به سمت پایین حرکت میکنم.











مرحوم لیلا اسفندیاری ... روحش شاد 






پس از رسیدن به پایین سنگ پستان از سمت راست آن وارد شن اسکی میشویم که تا بالای بارگاه سوم ادامه دارد.





پس از رسیدن به بارگاه و جمع کردن کوله ها و خوردن ناهار به سمت گوسفند سرا حرکت میکنیم.هوا تارک و روشن است که به گوسفند سرا میرسم.پس از تعویض لباسها به سمت رینه رفته و شام را در یکی از رستورانهای جاده اصلی صرف مکینیم.بعداز خوردن شام به سمت روده هن رفته تا امشب را در اینجا چند ساعتی استراحت کنیم .فردا صبح ساعت 6 از رودهن حرکت میکنیم و ساعت 11 ظهر به کنگاور میرسیم.



سرفراز باشید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۹
حامد فیاض بخش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی